середа, 2 квітня 2014 р.

Сорока - ворона

Ось мій сорочий десант )))

Сорока - мотанка - це особливе явище. Дуже несподівано я відкрила цю ляльку для себе. Це ігрова лялька. Мотається легко та просто, без використання голки взагалі.

Образ сороки в українців має різні тлумачення - від негативних (на мій погляд, більш сучасних) до глибинних, автентичних. І не тому, що вони кращі, ні. А тому, що вони точніше розкривають суть українського світосприйняття.

"Сорока-білобока діткам кашку варила..." не просто забавлянка, а магічний ритуал, прадавня гімнастика для маленьких дитячих пальчиків. Заспокійливий масаж, вправа на концентрацію дитячої уваги. Тому й образ сороки тут не випадковий. Вона волхвиня, чарівниця , цілителька й опікунка.  Вона наділена магічною здатністю виліковувати дітей від пристріту, зурочення, забираючи від них хвороби. Тому в замовляннях побутує словесна формула: "Йдіть уроки на сороки, а пристріти — на їх діти". 

Найстарша в зграї Сорока.  Головна волхвиня - у неї на фартушку - Дерево Роду.



Хустка зав'язана в такий спосіб, що утворює крила. Вона багато знає й багато літає світом.


Середуща ще молода щоб мати крила)
тому, хустка опинальна. 


Наймолодша - найменша. 




Ось усі три сороки-відунки, сороки-помічниці.


Ось так. Приходьте з дітками на ярмарок на Позняках, там я навчу вас мотати Сороку. )) Чекаю!

8 коментарів:

  1. ого! з задоволенням подивлюсь твій майстер-клас!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. буду рада, якщо долучишся й сама спробуєш помотати!

      Видалити
  2. Оксана, дуже цікава сорока-мотанка. Я вперше бачу таку ляльку. Дуже колоритна та казкова вийшла!!!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Ларисо! До недавна я теж про неї не знала. Бачила в однієї майстрині сороки-сережки) Дуже сподобалося. Але я не знала, що це мотанка-мініатюра. Розуміла, що з тканини. Тепер на черзі у мене такі сережки) Іще б фурнітуру підходящу знайти (у мене алергія на метал.)

      Видалити
  3. Оксаночка класс! Даже и не знала, что мотаночки бывают не только куколки! Воронки очень интересные! И вышивка красивая вышла! Сказка детская к ним подошла просто супер!:)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Наталочко! Я теж донедавна думала, що мотанка лише ота з хрестиком на обличчі. Але їх так багато різноманітних. На кожен випадок життя. Дякую за теплі слова, моя хороша!

      Видалити
  4. Дуже цікаві лялечки - клас!
    Старшій сороці пасує намисто :)

    До зустрічі!

    ВідповістиВидалити

Я завжди рада спілкуванню з Вами!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...