вівторок, 25 червня 2013 р.

Баба, яка знає тайну Цього і Того світів / Old woman who knows the secret of This and The other world


Лялька-примітив для мене має якусь особливу енергетику. Є у ній щось архаїчне, прЕдківське. Як оті наскельні малюнки, чи керамічні трипільські "баби". Я радо,  із захопленням приєдналася до організованого Лідою СП з пошиву примітивної ляльки. Велике їй спасибі! 
Про етапи сумісника можете прочитати у Звіті першого етапу, Звіті другого етапу. (Далі буде. Стежте за Лідиним блогом ) Мої звіти: Перший та Другий
А я звітую раніше (відпустка стукає у двері :) )


Отже. Про вибір образу та крою я писала у звіті про перший етап .

Баба Яга. Образ який мені надзвичайно подобається. Знову ж таки глибоко архаїчний. 
Вона відьма. Від слова "відати, знати". Вона віщунка й  мешканка потойбічного світу Няв. Вона - предкИня (предок). Тому й відомо їй усе. Адже предки знають усе. (Згадайте, як вона допомагає у казці герою порадою). Її хатинка стоїть на межі двох світів: світу людей та світу померлих. Щоб дістатися до Іншого світу, слід проказати молитву - "Хатинко, хатинко, стань до лісу задом, а до мене передом". І лише після проходження випробувань (відгадати загадки, наприклад) герой отримує можливість далі продовжувати шлях. 
Баба Яга - чаклунка. А чаклунським даром володіли лише жінки-відунки. Ті, що мали предківські знання (які трави збирати, як людей лікувати, як кров замовляти). 
Є припущення, що чаклуни, козаки-характерники, відьми нащадки стародавніх волхвів. 

Моя Ягуся вбралася у вишиванку. На рукавах - восьмикутна зірка  - символ упорядкованого Всесвіту)

 


 На грудях - хвилясті лінії - символ Води. Вода теж мислилась як межа двох світів.




 Ось такі у Ягусі ноги. Не кістяні. ))


Хустинка, як в усіх поважних літніх жінок.

Трохи схожа на  Солоху М. Гоголя. )




В усій красі.))


Бабуся без мітли та ступи. Ступа в планах, а от мітлу хтось))) поцупив)).
Була мітла, точно була.))


Максим мені активно допомагав у формуванні цілісності образа. )) Бабуся йому загалом сподобалася. Але..  ставиться він до неї трохи з острахом, хоч і знає лише з казки "Івасик-Телесик". Нічого, тепер у нас є лялька для домашнього театру. Займатимемося казкотерапією надалі. ))
Усім дякую за приємність спілкування, за відгуки, за підтримку. Особлива подяка Ліді за організацію СП!
(Я не зникаю, буду на зв'язку :) )
Дякую, що читаєте! 

22 коментарі:

  1. Оксанко, я вражена! Як цікаво ти все зробила, молодчинка, молодчинка, молодчинка!!!

    ВідповістиВидалити
  2. Брожу по блогам участниц СП... У всех такие разные и интересные куклы получаются)) Ягуся замечательная!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Раїсо! Я рада гостям. ))
      Мені дуже подобаються Ваші сніговики http://rborg.blogspot.com/2011/12/blog-post_24.html - колористні та самобутні. ))

      Видалити
  3. Баба Яга нагадала мені образи створені видатним актором Мілляром.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Даринко! Це неабиякий комплімент для мене.

      Видалити
  4. Оксаночка я не ошиблась! Точно красавица и модница! И рассказ какой интересный ,все подобрано и к одежде и к орнаменту ! Молодчинка!Теперь ей Кащеюшка нужен чтоб не скучала :)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Наталочко! А Кащеюшка це мислЯ.... Я подумаю... Дякую!

      Видалити
  5. Ухти!!! Оце бабуня. Такий насичений та харАктерний образ! Дійсно, в ньому закладено дуже багато символіки і знань. Чудово висвітлила, гарно пошила, цікаво вишила і вбрала! Бажаю гано відпочити, потім по плану - ступа, мітла (може, оголошення дати, раптом віднайдеться?:)), ну і - парочку Ягусі!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Олю. Цей образ саме таким давно в мені жив. Знаєш, як буває: сидить в твоїй голові лялька і на світ проситься, а ти все не наважуєшся. Але свій час приходить для кожної.
      За побажання дякую. Тобі теж гарного літа й відпочинку.))
      Мітла точно є вдома. ))) А парочку уже обдумую )))

      Видалити
  6. Ох, Оксана, какая Ягуся чудесная!!! И не злая, а просто старенькая!!! Очень интересный образ!
    Я всё-таки не присоединилась к вам((( некогда, пытаюсь летом насладиться в полной мере)))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Іринко! Думаю, ще будемо разом шити. ))) Веселого та теплого літа. )))

      Видалити
  7. Как в детских старых фильмах. Ее Милляр играл, по-моему.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Так, Міляр грав. Дякую. Значить передала образ.)

      Видалити
  8. Ой, яка ж вона гарнюня! І такі гарні візерунки! Дуже цікава, харизматична жіночка вийшла!

    ВідповістиВидалити
  9. стильная яга!:)
    получилась такая, как в детских сказках

    ВідповістиВидалити
  10. Спасибо за историю про Бабу-Ягу. Раньше никогда не интересовалась и столько узнала об этом персонаже! А в вашей Ягусе скрыта какая-то магия! Она как настоящая!
    Спасибо за участие в моем конкурсе сказочных персонажей!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую Вам за цікавий конкурс! Приємні такі відгуки про мою Бабцю )) я її дуже люблю. Цей персонаж для мене втілює усю магію та мудрість.

      Видалити

Я завжди рада спілкуванню з Вами!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...