пʼятниця, 26 квітня 2013 р.

Під знаком землі

Вона так і просила народитися. А у мене бракувало часу. Проте сьогодні вона не витримала: "Ну! Довго я ще чекатиму?" Я теж подумала:"Довго? Та ні, сьогодні ж".

І вона народилася - моя перша лялька мотанка. Круп'яничка. Я маю глибокий пієтет саме до цих ляльок - Круп'яничок. Ще відколи побачила в блогах інших майстринь.
Ніколи не прагла створити мотанку. Трохи остерігалася, адже лялька сакральна, символи нікуди не поділися, значення не щезає за нашим велінням, предки викохували те віками.
Однак, внутрішній голос просив: "Ну... ну... намотай". Я не могла зрозуміти нащо мені та лялька і чого саме Круп'яничка, доки не стала мотати.
Прокаливши гречку (вона трохи пересмажилася, тому має запах праженого насіння), пошивши на неї мішечок, намотавши усі спідниці, руки, фартух, нижню хустку (є підозра, що то очіпок) і почавши вив'язувати верхню хустку... я зрозуміла!!! Вона схожа на мою бабуню!!! Авжеж! Така маленька, кругленька, в хустині, з фартушком... геть схожа на бабуню. Все життя бабуня працювала на землі: садила, сіяла, полола, жала, сапала. І так само бабуня  пахне садом-городом: стиглими яблуками, малиною, огірками-помідорами. А насіння у неї на горищі у вузликах сила-силенна.

МК брала тут. Майстриня Світлана Цисар з Білої Церкви.

Моя Круп'яничка.




















10 коментарів:

  1. Ти мене зворушила до глибини душі... Затронула те, що я нікому не показую...

    ВідповістиВидалити
  2. Очень очень замечательная получилась! Больше всех виденных мне понравилась -такая неописуемая -и нежная и светлая

    ВідповістиВидалити
  3. Дякую, дівчата!

    Віко, а чому не показуєш?
    Наталю, тепер ти на черзі, зважуйся на свою мотанку.

    ВідповістиВидалити
  4. Зрозуміло. Якщо виникне бажання поділитися - o.zoriana@gmail.com

    ВідповістиВидалити
  5. Ксюш так я как ее наполнять не знаю -куда крупу? Даешь мк :)

    ВідповістиВидалити
  6. Ой увидела твою ссылочку на Мк ,там написано осенью делать нужно? может подождать осени да пойти на поле и зернышек насобирать да высушить для нее?

    ВідповістиВидалити

  7. Дійсно, такі мотанки робилися восени, з зерном нового врожаю. Робили як оберіг, вкладали магічний зміст.
    Взагалі, будь-яка оберегова лялька , якщо зроблена за усіма правилами, з дотриманням усіх канонів, ритуалів, молитов, має велику магічну силу.
    Але сучасні майстрині стверджують, що теперішня мотанка швидше інтер'єрна лялька.
    В свою мотанку я не вкладала глибокого сакрального змісту, просто мені хотілося її зробити. Однак, домашніх попередила - до ляльки слід ставитися дуже шанобливо.

    Ось травничку, хочу зробити як суто оберегову для сина. Вона потім спалюється.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Спасибо что объяснила .Тогда подожду урожая первых зерновых -хочу по всем правилам сделать:)А травничка это что за оберег?

      Видалити
  8. Травничка оберіг на здоров'я. З різними травами лікувальними. Якщо на здоров'я, то мотається на місяць, який росте. Для того, щоб хворобу забрала - на місяць, який старий, йде на спад.

    ВідповістиВидалити

Я завжди рада спілкуванню з Вами!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...